Perttu Murto
22.03.2018 · Perttu Murto

Bitfactorin logo uudistuu – jotain vanhaa, jotain uutta

Uusi visuaalinen ilme vastaa nyt paremmin tämän päivän Bitfactoria.

Viisi vuotta sitten Bitfactor oli kourallinen ohjelmistoalan ammattilaisia, joilla oli kaksi unelmaa: tarjota alansa paras asiakaskokemus ja paras työpaikka. Tänään meitä on jo lähes 150 ja unelmat ovat versoneet todellisuudeksi. Timanttisten teknologiataitajien rinnalla meillä on analytiikka-alan huippuja ja tunnustettuja designereita. On tullut aika uudistaa myös Bitfactorin visuaalinen ilme vastaamaan nykyistä toimintaamme.

Vanhan logon suunnittelemisen aikaan vuonna 2015 Bitfactor oli vielä hyvin vahvasti teknologiapainotteinen yritys, jossa design oli vasta hiljalleen saamassa jalansijaa. Tämän päivän Bitfactor rakentuu kolmesta keskenään yhtä tärkeästä osaamisalasta – analytiikka, design ja teknologia. Kasvaneen Bitfactorin ilmettä haluttiin selkeyttää ja raikastaa.

Aloin luonnostella ideoita siitä, millaiseksi uusi logo voisi muotoutua. Visio ja ajatus yrityksemme luonteesta oli kirkas. Vaikka olenkin aika tuore bifalainen, olin saanut selkeän kuva siitä, millainen Bitfactor on yrityksenä ja mihin suuntaan olemme kulkemassa. Hyvänä tukena oli design-tiimin tekemä pohjatyö visuaalisesta maailmasta, josta uuden logon tulisi ponnistaa.


Mukaan jotain vanhaa

Halusin säilyttää uudessa logossa palan historiaa. Vanhan logon tunnistettavin kohta on kirjainten B ja I yhdistelmä ja siinä olevat ympyrät. Otin tämän muodon pohjaksi uudelle logolle.

Kolme palvelualuetta

Kolme ympyrää kuvastavat Bitfactorin kolmea palvelualuetta – analytiikkaa, designia ja teknologiaa.

Uusi logo

Uutta logoa sparrattiin sekä Bitfactorin johdon että design-tiimin voimin. Logon lopullisen muodon hiomiseen osallistui useita designereita. Raikas ja geometrisiin muotoihin pohjautuva ilme puhuu samaa kieltä Bitfactorin hiljattain uudistettujen nettisivujen ja kuvitustyylin kanssa.

Yritysten logon ja visuaalisen ilmeen kehittäminen on aina mielenkiintoista. Erityisen haastavaa ja innostavaa se on silloin, kun sitä pääsee tekemään omalle työnantajalleen. Olin todella tyytyväinen siihen, millaisen vastaanoton uusi logo sai muilta designereilta ja yrityksen johdolta. Sain paljon positiivista ja innostunutta palautetta ja mielestäni se myös näkyy lopputuloksessa.

Bitfactorin uutta logoa juhlittiin kuohuvan ja ilmapallojen kanssa Oulun ja Helsingin toimistoilla 22.3.2018. Kohti uusia unelmia!

Kategoria
Design

Viimeisimmät blogikirjoitukset