Niina Pakonen
12.04.2018 · Niina Pakonen

Linja-autossa on juhlatunnelmaa: Bitfactorille tunnustusta Grand One -finaalissa

Bitfactorin ja Savonlinjan yhteistyössä kehitetty Linjalla-palvelukokonaisuus sai Grand One 2018 -kilpailussa kunniamaininnat Paras mobiilipalvelu- ja Paras UX-design-sarjoissa.

Helsingissä oli 5.4. tarjolla salamavalojen räiskettä ja juhlahumua, kun Suomen parhaat digipalvelut ja -mediat palkittiin 17. kertaa järjestetyssä Grand One -gaalassa. Suomen suurin alan kilpailu on yhä kiihtyvän digitalisaation myötä kasvanut varsin kunnioitettaviin mittasuhteisiin: mukaan ilmoitettiin tänä vuonna huikeat 253 kovatasoista työtä. Myös Bitfactorin tiimi oli mukana gaalaillan jännittävissä tunnelmissa. Bitfactorin ja bussiyhtiö Savonlinjan yhdessä luoma Linjalla-palvelukokonaisuus oli finaalissa Paras mobiilipalvelu, Paras UX-design- ja Paras palvelumuotoilu -sarjoissa. Jokaisessa sarjassa palkittiin yksi voittaja sekä yhdestä kahteen kunniamaininnan ansainnutta työtä.

Bitfactorin ja Savonlinjan tiimeillä oli aihetta juhlaan, kun Linjalla sai kunniamaininnat sekä Paras mobiilipalvelu- että Paras UX-design -kategoriassa. Linjalla-projektissa johtotähtenä oli rakentaa toimiva kokonaisuus, jossa yhdistyvät asiakaslähtöinen design, timanttinen teknologia, monipuolinen analytiikka ja saumaton yhteistyö asiakkaan kanssa. Tunnustus peräti kahdessa kilpailusarjassa on jälleen uusi osoitus siitä, että olemme täsmälleen oikealla polulla.

Kilpailun tuomaristo kiitteli erityisesti usean eri käyttäjäryhmän – kuljettajien, matkustajien ja yritysjohdon – huomiointia, palvelun monipuolisia hyötyjä ja yhtenäistä käyttökokemusta. Tuomariston mukaan Linjalla yhdistää Savonlinjan asiakkaita ja työntekijöitä, mahdollistaa paremman asiakaskokemuksen ja tukee liiketoimintaa. Palvelun sanottiin myös olevan “(t)oimialallaan mallikelpoinen ja muitakin inspiroiva sekä rohkaiseva suoritus.” Katso muut kommentit ja finalistit täältä.

Palvelumuotoilusta projektissa vastannut Maaret Posti sanoo Linjalla-projektin menestyksen muodostuvan kolmesta osatekijästä: asiakkaasta, palvelujen käyttäjistä sekä tiimistä. “Savonlinjan avoimuus ja rohkeus lähteä mukaan laajamittaiseen digiuudistukseen oli ihailtavaa. Matkustajilta sekä työntekijöiltä kerätty palaute varmisti sen, että palvelua tehtiin koko ajan asiakaskokemus edellä. Myös tiimihenki tekijöiden kesken on ollut loistava”, Posti kertoo.

Tarinan palvelun takana sekä projektin vaikutuksen Savonlinjan liiketoimintaan voit lukea kilpailusivultamme.

Kategoria
Kulttuuri

Viimeisimmät blogikirjoitukset