Palveluun liittyy myös sovellus, jonka kautta taloyhtiön edustajat ja asukkaat voivat seurata lämpötilaa ja ilmankosteutta älypuhelimella tai tietokoneella. Asukkaat voivat antaa sovelluksen avulla palautetta asunnon lämmityksestä. Leanheatin järjestelmä hyödyntää sensoreiden ja säätietojen lisäksi myös asukkailta saatuja palautteita lämmityksen ohjaamisessa. Futurice vastasi palvelun konseptoinnista yhdessä Fortumin tiimin kanssa sekä sovelluksen suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta.
Taloyhtiön edustajat voivat seurata kiinteistöjen tilaa raportointijärjestelmän kautta ja näin varmistaa, että mahdolliset ongelmatilanteet ratkotaan tehokkaasti. Järjestelmä ehdottaa taloyhtiölle keräämänsä datan perusteella toimenpiteitä, joilla lisätään kiinteistön energiatehokkuutta ja varmistetaan, että kiinteistön arvo säilyy jatkossakin. Palvelu maksaa itsensä takaisin energia- ja huoltokustannuksissa sekä asumismukavuudessa.
Bitfactor toteutti ratkaisun, joka välittää ja yhdenmukaistaa eri lähteistä tulevaa sensoreiden tuottamaa dataa, jota hyödynnetään ja esitetään mm. asukkaiden sekä taloyhtiöiden käyttöliittymissä. Nordkapp on ollut mukana kehittämässä asiakkaan asiointipolkua sekä uusien käyttöliittymien visualisointia ja toiminnallisuuksia.
Tutustu palveluun:
Asukasdemo
Raporttidemo